Nordicos is een duo van freestyle voetballers die workshops, shows en trainingen geven door heel Nederland. Hun vorige huisstijl voelde te druk en niet meer van deze tijd. Ze zochten een visuele identiteit die beter past bij hun energie: creatief, eigenzinnig, maar tegelijk toegankelijk en professioneel.
Logo ontwikkeling
De uitdaging
Het oude logo van Nordicos was te gedetailleerd, waardoor het moeilijk toepasbaar was op kleding, online en print. De opdracht was om een nieuw logo te ontwerpen waarin drie elementen terugkomen: adelaar, voetbal en schild. En dat ook in eenvoudige vorm direct herkenbaar blijft.
Daarnaast mocht de huisstijl uitgebreid worden met een modern kleurenpalet, typografie, logo-variaties en een nieuw tenue-ontwerp.
Huisstijl handboek
Vastleggen van de huisstijl
Om het gebruik van de nieuwe huisstijl consistent te houden hebben we het vastgelegd in een huisstijl handboek. Hier staan de logo variaties, regels, kleuren en typografie in omschreven zodat ook externe partijen hiermee uit de voeten kunnen.